BORGMESTERBESØG

Som led i rækken af virksomhedsbesøg, var borgmester Carsten Rasmussen inviteret til besøg på Specialskolen Bramsnæsvig fredag d.3. marts.

Specialskolen Bramsnæsvig har netop rundet de 10 år, som selvejende institution med skole, døgn og aflastning for børn og unge med særlige behov. Specialskolen Bramsnæsvig er blevet en stor virksomhed med 70 ansatte.

Borgmesteren blev præsenteret for skolens koncept med udgangspunkt i neuropædagogik. En del af konceptet indbefatter sund og nærende kost baseret på næsten 100 % økologiske råvarer. Køkkenassistent Liselotte Jensen og Dorte Nygård har på skolens vegne opnået guldmærket i økologi, hvilket Carsten Rasmussen fandt yderst interessant. Dette kunne Carsten Rasmussen se en mulighed i, i forhold til samarbejde og erfaringsudveksling med lignende sociale tilbud i Lejre Kommune.

Carsten Rasmussen hilste på alle elever, som var samlet til fredagsmusik i gymnastiksalen. Eleverne i udskolingen havde udarbejdet en avis, som elev Ronnie Langkilde stolt overrakte til borgmesteren. Avisen rummer artikler om venskaber, drømme for fremtiden samt projekter eleverne har arbejdet fagligt med.

Efter rundvisning på skolen uddybede skoleleder Pia Holm og bestyrelsesformand Thomas Fogt skolens opbygning og struktur, og fik en god dialog om ønsker for det fremtidige samarbejde med Lejre Kommune. Pia Holm udtaler at Specialskolen Bramsnæsvig skaber gode resultater med udvikling af børn og unges kompetencer; fagligt, motorisk, socialt og kommunikativt.

Derudover har Specialskolen Bramsnæsvig flotte tilsynsrapporter og en høj standard for dokumentation.

Borgmesteren Carsten Rasmussen og skoleleder Pia Holm er enige om, at der er et godt grundlag for udvikling af det fremtidige samarbejde med kommunen samt vidensdeling og erfaringsudveksling på specialskoleområdet.

Se resten af billederne i vores galleri