MIN ARBEJDSPLADS GENNEM 15 ÅR

Jeg tænker stadig ofte tilbage på den store gule bygning, der mødte mig d. 15/2 2007.
Da jeg trådte indenfor, blev jeg mødt af et utal af rum og etager men her herskede en særlig varme.
Det mest betagende var den smukke udsigt, lige ud til Roskilde fjord. Disse omgivelser skulle snart danne ramme om de 5 første elever på Specialskolen Bramsnæsvig.

Vi er en skole der har været i rivende udvikling siden 2007 og alle etager, rum og bygninger er nu fyldt op af skønne børn og unge samt kollegaer og ledelse, som alle brænder for det de gør hver dag.

Jeg er stor tilhænger af skolens koncept og mener, at vores værdigrundlag, som danner ramme omkring børn og unge med specielle behov, er helt unik.
Især troen på, at alle børn og unge kan lære at læse, samt at alle børn og unge har et kæmpe potentiale til udvikling, er ganske særlig.

På Specialskolen Bramsnæsvig har jeg ikke blot funktion som ergoterapeut.
Jeg er så privilegeret, at få lov til at arbejde hele vejen rundt om mine elever og tage del i alle aktiviteter dagen igennem. Jeg arbejder med undervisning, kommunikation, sanseintegration, hygiejne, neuropædagogik- og neuropsykologi og meget andet.
Jeg nyder i høj grad det meget tværfaglige samarbejde, hvor vi kollegaer imellem klæder hinanden på med hver vores fagfaglige viden, med respekt for den enkeltes profession naturligvis.

Specialskolen Bramsnæsvig er en skole med et fagligt højt niveau. Vi tænker ud ad boksen, vi har fokus på den enkelte elevs kompetencer og ressourcer og så hersker der en fantastisk hjertevarme og engagement, som ikke opleves mange andre steder.

Af: Mette Malmqvist, ergoterapeut.