STARTEDE SOM STUDERENDE

Startede som studerende og nu med mange års pædagogisk erfaring

Jeg startede i min 2. praktik, som pædagog på Specialskolen Bramsnæsvig. Efterfølgende blev jeg tilknyttet aflastningsdelen, hvor jeg havde vagter hver anden weekend mens jeg studerede. Februar 2013 blev jeg fastansat som pædagog.

Jeg har valgt at arbejde på netop denne arbejdsplads, fordi jeg har gode kollegaer, skønne børn og unge mennesker, der er høj faglighed både blandt kollegaer og ledelsen.
Alle brænder hver dag for arbejdet og samværet med børnene og de unge mennesker.
Jeg har i min tid på Bramsnæsvig, haft mulighed for at afprøve flere forskellige teams, hvilket har udviklet mig rigtig meget fagligt. Jeg har fundet ud af at netop børn og unge mennesker med specielle behov, giver mig så meget igen. Den livsglæde og omsorg de enkelte elever udviser, betyder rigtigt meget i min dagligdag.

Specialskolen Bramsnæsvig har fokus på den enkelte elevs kompetencer og ressourcer, hvilket jeg synes er helt fantastisk og lærerigt som pædagog.
Jeg har desuden fået tildelt ansvaret med IT på Bramsnæsvig, hvilket er noget som også interesser mig meget ved siden af det pædagogiske arbejde.
Som pædagog på Specialskolen Bramsnæsvig er det ikke kun det pædagogiske arbejde i praksis der vægtes højt, men også neuropædagogik og neuropsykologi i det tværfaglige samarbejde.

Specialskolen Bramsnæsvig har den mest fantastiske beliggenhed lige ned til Isefjord.

Af pædagog Rie Redøn